БлогНачин на боядисване с Plasti Dip03 Април, 2016
ИНСТРУКЦИИ ЗА БОЯДИСВАНЕ С PLASTI DIP

1. Измиване на автомобила
Отстраняване на всякакви мазни петна и налепи по боята. След измиването много добро подсушаване и специално внимание отделете на фугите, под уплътненията. Най лесният начин е използване на сгъстен въздух за издухване на водата. За предпочитане е автомобилът да престои вечерта за да се отцеди.

2. Облепяне
За предпочитане е детайлите, които не трябва да се боядисат и са лесни за сваляне, да бъдат свалени.
Малките детайли като емблеми и надписи могат да останат не облепени и в последствие да бъдат разлепени с една забележка – да има фуга, която да ги отдели от боята.
Много е важно между боядисаната повърхност и тиксото да има фуга, а не директен допир за да може тиксото да се разлепи безпроблемно. Ако все пак такъв директен допир има при боядисването на последната ръка докато е все още мокър слоят трябва тиксото да се разлепи за да остане остър ръб, в противен случай ако Plasti Dip изсъхне при разлепяне на тиксото ще надигне боята.

Използване на макетно ножче не е за предпочитане
- При по силен натиск може да нарани оригиналната боя
- При лек натиск ще надърпа Plasti Dip
Макетно ножче може да се използва когато има много малка фуга между боядисаната повърхност и тази която трябва да се разлепи, но боята е слепила двете. Тогава ножчето може да се използва.
Примерно видео как трябва да се облепи автомобил може да намерите ТУК
Бъдете много търпеливи и внимателни при този процес защо той е един от най-важните за получаване на перфектен проект. По добре отделете повече време при облепянето от колкото после за поправяне на грешки.

3. Обезмасляване
След облепяне детайлите трябва да се обезмаслят внимателно. Най-добре е да се използва обезмаслител, който можете да намерите във всеки един магазин за автобои.
Обезмаслителят не трябва да се използва върху Plasti Dip! В този случай най-обикновен медицински спирт ще свърши работа.
4. Разреждане
Боята се разрежда 1 към 1 боя/разредител, но съотношението може да варира според предпочитанията на бояджията и в зависимост от времето. При горещо време е добре да се разрежда повече.

5. Тук е въпроса какъв пистолет ще използвате
HVLP бояджийски пистолет - с първата нанесена ръка не се търси покривност, за да не се стече! Тя трябва да осигури основа и лепкавост за следващите ръце, които ще се нанасят.
Дюзата трябва да е от порядъка 2.0 – 2.5 мм при налягане 2 – 2.5 бара. Малката дюза (1.3, 1.4 мм) ще направи много голямо разпрашаване подавайки малко количество боя. Това ще доведе до съхнене на част от боята във въздуха след, което има опасност да полепне по автомобила и да доведе до груба повърхност.
Боядисва се на 15-20 см разстояние, пистолета да е перпендикулярен на повърхността. Това е много важно условие! Всяка следваща нанесена ръка трябва да застъпва предходната.
Задължително трябва да се изчаква между ръцете слоят да изсъхне. Това проверява на допит или видимо когато слоят е мокър и след изсъхване той матира.
ВАЖНО!!!
Съхнене на боята във въздуха може да се избегне по следният начин:
- Добавяне на още разредител
- Намаляне на налягането на пистолета
- Увеличаване на количеството боя
- Може да се намали метлата на пистолета за да се избегне силното разпрашаване
- Използването на камера с печка не е препоръчително освен в много студено време
- Боядисване рано сутрин когато е по-хладно

Пистолет на ток - при него няма такова разпрашаване и работното помещение не се замъглява до такава степен. Боядисва се на 15-20 см разстояние и трябва пистолета да е перпендикулярен на повърхността, всяка следваща нанесена ръка трябва да застъпва предната.
Този вариянт е много по лесен за не професионалист. Тук трябва да се обърне внимание да не се нанася прекалено много боя на едно място и да доведе до стичане.
6. Вентилация:
HVLP бояджийски пистолет - изисква се добра вентилация именно заради голямото разпрашаване на боята. Слабата вентилация ще доведе до запрашаване на помещението, слепване на частитиците във въздуха, които ще полепнат по боядисваната повърхност.
Пистолет за боядисва на ток - тук изискването за вентилация са занижени.
7. На колко ръце/боя да нанеса?
Тук не водещо колко ръце ще бъдат нанесени, а количеството боя нужно за съответният проект. Много зависи първо как е разредена боята, с какъв пистолет ще се боядисва и какъв е оригиналния цвят на автомобила и цветът, който ще се боядисва.
Да приемем, че боята се разрежда 1 към 1.
HVLP пистолет - тук също така зависи и каква дюза ще се използва. Средно се изискват от 5 до 8 ръце според зависимост от гореизброените обстоятелства.
Пистолет на ток - от 4 до 6 ръце, според зависимост от гореизброените обстоятелства. Винаги може да бъде добавен още един слой за допълнителна здравина и устойчивост.
Местата където при качване и слизане в автомобила има допиране и търкане се препоръчва да се нанесе 1-2 допълнителни слоя. Това са места като праговете, ръбовете на вратите, капаците и други.
Нека да уточня защо се изискват тези минимални слоеве. Цветът може да покрие автомобила още на 3-тата, 4-тата ръка, но слоят боя ще е тънък. Това означава по-слаба защита на оригиналната боя и другото много важно - много трудно ще се разлепи. При разлепяне няма да се разлепя на големи парчета, а ще са малки и ще се късат

8. Разлепяне на тиксо
След боядисване там където тиксото има контакт с боядисаната повърхност да се разлепи веднага. Останалото може да почака.
Да не се мие автомобила следващите няколко дни.

9. Поддържане на Plasti Dip
За подържане на Plasti Dip винаги в страхотен вид може да се използва Instant Shine & Polish. Защита на боядисаните повърхности от надраскване и полепване на мръсотия, по-гладка, по-пързаляща се и не толкова гумирана на допит повърхност и по-лесни за измиване боядисаните повърхности може да се и
10. Защитени средства:
- Маска за боядисване - задължително.
- Ръкавици
Ако имате въпроси можете да ни пишете на info@plastidip.bg
« Обратно |